Terapia usprawniania motoryki ręki

Prawidłowe i precyzyjne działanie rąk i dłoni jest podstawą codziennego funkcjonowania i nauki. Jeśli zauważą Państwo u dziecka nieprawidłowości w tym obszarze lub trudności z pisaniem, rysowaniem i wycinaniem, to warto zapisać je na terapię usprawniania motoryki ręki, która pozwoli rozwinąć motorykę górnych kończyn. Podczas terapii ręki dziecko wypracuje precyzyjne ruchy dłoni i palców.

Od wielu lat prowadzimy różnego rodzaju terapie, w tym zajęcia mające na celu poprawę motoryki rąk. Zaufały nam setki rodziców i dzieci. Mamy bogato wyposażone, przestronne sale do ćwiczeń. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, jak postępować z dziećmi nieśmiałymi i wycofanymi, ale też aktywnymi i nadpobudliwymi. Zapewniamy indywidualne podejście i poczucie bezpieczeństwa. Wiemy, że odpowiednia atmosfera wspiera rozwój dziecka, dlatego staramy się, żeby każdy uczeń poczuł się komfortowo i swobodnie.

Na czym polega terapia?

Jest to przede wszystkim usprawnianie całej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, motoryki w zakresie sprawności i napięcia mięśni całego ramienia oraz postawy siedzącej. To również dostarczanie wrażeń dotykowych, umożliwiających poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania.

Celem terapii jest:

◈ poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej
◈ udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki
◈ wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
◈ doskonalenie umiejętności chwytu
◈ doskonalenie pisania
◈ praca nad koordynacją pomiędzy dłońmi
◈ wspomaganie utrzymywania prawidłowej postawy i poprawa koncentracji

Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci które mają:

◈ zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej np. zbyt mocny lub zbyt lekki chwyt kredki
◈ trudności w podnoszeniu cięższych przedmiotów
◈ nieprawidłową postawę ciała
◈ problemy z czynnościami samoobsługowymi np. trudności z zapinaniem guzików
◈ problemy w zabawach manualnych np. trudności z układaniem małych przedmiotów, z lepieniem plasteliny, wycinaniem
◈ problemy grafomotoryczne np. nieprawidłowy chwyt kredki, niechęć do rysowania, malowania
◈ zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej tj. trudności np. w rysowaniu, malowaniu, wycinaniu, w zabawach ruchowych – rzucanie, łapanie piłki.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą naszego centrum. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego. Nasi pracownicy odpowiedzą na Państwa pytania i zapoznają z warunkami uczestnictwa w zajęciach. Zapewniamy najwyższe standardy obsługi i ciekawe zajęcia, w których dzieci chętnie uczestniczą.