Terapia SI Lubartów

dziecko bawiące się piłką

Od wielu lat przeprowadzamy terapię SI w okolicy Lubartowa. Zajmujemy się diagnostyką zaburzeń związanych z porządkowaniem informacji i bodźców, układaniem planu dostosowanego do rodzaju nieprawidłowości i ich nasilenia i przeprowadzaniem terapii SI w nowocześnie wyposażonych pomieszczeniach. Zatrudniamy wysoce wykwalifikowanych pracowników, którzy nieustannie podnoszą swoje kompetencje uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach dotyczących rozpoznawania i terapii tego rodzaju zaburzeń. Wdrażamy ćwiczenia dostosowane do wieku pacjenta, co pozwala uzyskać i utrzymać jego zaangażowanie. Zapewniamy najwyższe standardy obsługi, o czym świadczą setki rodziców, którzy zaufali naszej placówce i regularnie przywożą dzieciaki na zajęcia. Zapewniamy bezpieczną atmosferę, w której każdy pacjent czuje się komfortowo i swobodnie.

Integracja sensoryczna jest zdolnością rozumienia i porządkowania informacji i bodźców odbieranych z otoczenia i własnego ciała. Właściwe działanie tych mechanizmów pozwala ludziom rozumieć otaczający świat, ale też odbierać komunikaty od organizmu. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą skutkować problemami w nauce, nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami, koncentracją, uwagą i koordynacją ruchową. Jeśli zauważą Państwo trudności z wymienionymi sferami, warto zapisać dziecko na terapię SI. Najczęstsze objawy wskazujące na zaburzenia sensoryczne to m.in.:

  • unikanie dotyku, bliskości,
  • obniżenie nastroju i drażliwość w głośnych miejscach (galerie handlowe, ruchliwe ulice, szkoła),
  • nadwrażliwość lub zbyt mała wrażliwość na bodźce (np. na gorące lub zimne posiłki),
  • noszenie tylko specyficznych, „ulubionych” ubrań (wrażliwość na strukturę materiałów, metki),
  • niezauważanie siniaków, urazów,
  • poszukiwanie głośnych dźwięków,
  • słaba równowaga (częste upadki i potykanie się),
  • skłonności do agresji, szybkie frustrowanie się,
  • problemy z koncentracją, łatwe rozpraszanie uwagi.

 

Komu polecana jest terapia SI?

Terapia Integracji Sensorycznej (SI) jest szczególnie polecana dzieciom i młodzieży, zmagającej się z trudnościami w prawidłowym przetwarzaniu sensorycznym. Dotyczy to zarówno nadwrażliwości, jak i niedostatecznej reakcji na bodźce zewnętrzne. Osoby te mogą mieć problemy z koncentracją, koordynacją ruchową czy nawiązywaniem relacji społecznych. Terapia SI jest również zalecana dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami rozwojowymi, ADHD oraz dla tych, które doświadczają trudności w nauce i codziennym funkcjonowaniu.

 

Jakie ćwiczenia są wykonywane podczas terapii SI?

Ćwiczenia podczas terapii Integracji Sensorycznej (SI) w Centrum Innovum są starannie dobierane i dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta. Zajęcia mogą obejmować różnorodne formy stymulacji sensorycznej, takie jak zabawy z wykorzystaniem różnych tekstur, prace manualne czy ćwiczenia równoważne. Terapeuci stosują także specjalistyczne sprzęty, takie jak huśtawki, piłki sensoryczne czy maty, które pomagają w prawidłowym rozwoju i integracji sensorycznej. Każde ćwiczenie ma na celu pomoc w lepszym odbieraniu, przetwarzaniu i reagowaniu na bodźce z otoczenia.